Bilgisayar

VR Tren Oyunu Toy Trains, 16 Ocak’ta Geliyor

Something Random tarafından geliştirilen ve yayınlanacak olan bulmaca, tren, macera oyunu Toy Trains, 16 Ocak tarihinde geliyor.

İlgi cazibeli ayrıntılarla bir arada yer aldığımız üretim içerisinde çizgi usulü grafikler ve imal izleri bekliyor. Bu yapı ile birlikte istediğimiz formda kendi oyuncak tren alanımızı inşa ediyor ve kendi başımızdaki projeyi oyuna dahil edebiliyoruz. Büyükannemizin ve büyükbabamızın konutunun çatı katında bulunduğumuz odada uzun müddettir unutulmuş bir tozlu çanta buluyoruz. Bu tozlu çantayı açarak içerisinden eski oyuncakları çıkarıyor ve burada yer alan oyuncakları denemeye başlıyoruz. Eski anıları tekrardan keşfedebileceğimiz ve art planda aslında ufak ve ilgi cazip bir öykünün yer aldığı üretimde oyuncaklarla bir arada oynamaya başlıyor ve bu oyuncakların hakikaten de canlı bir biçimde ve animasyonlu bir formda karşımıza çıktığını görebiliyoruz.

Sanal gerçeklik tecrübesiyle atıldığımız bu bulmaca macera stili içerikle birlikte çocukluğumuza geri dönebiliyor ve evvelce yaşadığımız o anları tekrardan yaşayabiliyoruz. Geldiğimiz noktada üst seviye bir yapı ile birlikte karşımıza çıkmaya hazırlanan oyun içerisinde adeta anıları tekrardan geri dönüyor ve her şeyin bize bağlı olduğu yaratıcı bir alanda kendimizi buluyoruz.

Oyunda çocukluğumuzun sevinçli anlarını tekrardan geri dönebileceğimiz bir yapı bulunuyor ve parkur, inşaat ve mekanikleri de bu üretim içerisinde yer alıyor. Birebir vakitte zeka oyunları üzere çeşitli baş gerektiren bulmacalar da burada yer alıyor diyebiliriz. Oyunda farklı farklı kısımlar bulunuyor ve bu kısımlarda yapabileceğimiz farklı atılımlar yer alıyor. Burada eski oyuncak trenleri hareket ettirebilir ve onlara farklı istasyonlar sağlayabiliyoruz. Kendi çapımıza inşa ettiğimiz tren rayları ile bir arada sevinçli olduğumuz o eski devirlere tekrardan geri dönebiliyor ve bu oyuncak şekli yapı içerisinde de kendi yolumuzu ve planımızı bulmaya çalışıyoruz.

Oyuncak trenlerin temel olduğu bu imal içerisinde arazi şekillendirmek ve yere istikamet vermek büsbütün bizim işimiz oluyor. Oyunda farklı zorluklar bulunuyor ve bu zorluklarla birlikte istediğimiz formda farklı düzeylere hakikat yelken açabiliyoruz. Bulmaca usulü içerikleri ile birlikte yer aldığımız oyunda farklı oyuncakları farklı bölgelere yanlışsız ilerletmeye çalışıyor ve trenleri tren rayları üzerinde yürütmeye başlıyoruz. Oyunda yer aldığımız mühlet boyunca bu olayları istediğim biçimde döşeyebiliyor ve alanı buraya yerleştirebiliyoruz. İçerisinde bulunduğumuz yapı ile birlikte elimizde bulunan alana en düzgün halde kullanmak için elimizden geleni yapmaya koyuluyor ve her şeyin bize bağlı olduğu bu yaratıcı dünya içerisinde biz de kendi planımızı ve stratejimizi oyuna dahil edebiliyoruz. Oyunda tren raylarını bir ortaya toplayabiliyor, birbirleriyle birleştirebiliyor, farklı istasyonlar ekleyebilir ve daha fazlasını gerçekleştirebiliyoruz.

Oyuncak biçimi grafiklerle ve ayrıntılarla birlikte karşımıza çıkmaya hazırlanan oyun içerisinde muhakkak bir alanda bulunuyor ve bu alana doldurmak büsbütün bizim işimiz oluyor. İstediğimiz biçimde hayal gücümüzü ortaya çıkarabileceğimiz ve rayları dilediğimiz üzere birbirine takabileceğimiz üretimde her şey bize bağlı olarak değişkenlik gösteriyor. Burada elbette her bir oyuncu farklı bir tecrübe elde edebilir zira yapabilecekleri şeyler burada sınırsız olarak karşımıza çıkıyor. Hasebiyle oyunda yer aldığımız müddet boyunca farklı stratejileri benimseyebiliyor ve farklı planlamalarla birlikte de bu alana doldurabiliyorsunuz.

Oyun içerisinde farklı farklı alanlar bulunuyor ve bu alanlar içerisinde zorluklar açık uçlu bir halde karşımıza çıkıyor.

Her bölgenin yani alanın kendine ilişkin çeşitli tahlilleri bulunuyor. Her bölge içerisinde farklı bulmaca içerikleriyle bir arada karşılaşabilir ve burada zeka gerektiren ögelerle bir arada bulunabiliyoruz. Hasebiyle oyun içerisinde yer aldığımız mühlet boyunca her bölgenin kendine ilişkin bulmacası içerikleri ve yapısı yer alıyor ve bizlere sunuluyor. Bunlarla bir arada de buraları çözmek, buralardaki rayları değiştirmek, yaratıcı olduğumuz bir alan içerisinde usta olmak ve kısımları geçmek büsbütün bizim atılımlarımıza nazaran değişkenlik gösteriyor. Oyunda oynamaya başladığımız anda hem rayları dizebiliyor hem de geçmiş anılara direkt geri dönüş yapabiliyoruz. Hasebiyle oyunda art planda bir kıssanın bizlere aktarıldığını söyleyebiliyor ve geçmiş anılara burada tekrar tekrar dönebiliyoruz. Münasebetiyle oyunda kıssa ve yaptığımız ataklar iç içe ve birleşik olarak yer buluyor.

Büyükbabamızın oyuncaklarının yer aldığı üretim içerisinde araziyi şekillendirmek ve araziyi büsbütün kendimize ilişkin yapmak epeyce ehemmiyet arz eder. Oyunda sanal gerçeklikle bir arada atılacağımız bir tecrübe bulunuyor. Münasebetiyle burada yaptığımız her atak epeyce değer arz eder. Burada tren vagonlarını elimize alabiliyor, birbirlerine yakınlaştırdıktan sonra otomatik olarak birleşmesini sağlayabiliyor ve rayları ve tren vagonlarını birbirleriyle eşleştirebiliyoruz. Bunun dışında oyunda rehber bir kılavuzumuz bulunuyor. Bu rehber kılavuzla bir arada neler yapabileceğimizi gösteriliyor ve burada farklı kategorilerde farklı temel içerikler bizlere sunuluyor.
Elimize aldığımız temel rehber kılavuzu ile bir arada burada farklı yapıları elimize getirebiliyor ve elimizle birleştirebiliyoruz. Hayal gücümüzü hür bırakabileceğimiz ve etrafı dilediğimiz üzere dekore edebileceğimiz ve tıpkı vakitte yaratıcı olabileceğimiz bu oyunda istediğimiz biçimde ilerleyebiliyor ve her adımda farklı bir atak gerçekleştirebiliyoruz. Bunun dışında her seferinde daha karmaşık rotalar belirleyebilir ve böylelikle trenlerin daha farklı biçimlerde ilerlemesini sağlayabiliriz. Ek olarak oyunda tren vagonlarını üstte da bahsettiğim üzere yan yana iki elimizle birlikte getirebiliyor ve bir elimize travmalarını tutarken başkasıyla birlikte de vagonu yaklaştırabiliyoruz. Hasebiyle oyunda sanal gerçeklik olduğundan ötürü iki elimize de gerçek ve faal bir halde kullanmamız gerekiyor. Lakin bu halde bulmaca içeriklerini çözebilir ve yapacağımız atılımları burada kıymetlendirebiliriz.
Oyunda elimizde farklı farklı tren rayları alabilir ve bu raylarla bir arada de kendi yolumuzu çizebiliyoruz. Örneğin oyun içerisinde düz raylardan köprülü raylara, sağa gerçek dönüş formunda oluşacak raylardan sola dönüşlü raylara kadar farklı farklı ray sistemleri bulunuyor ve bunlarla birlikte de kendi yolumuzu kendimiz oluşturabiliyoruz. Oyunda tıpkı vakitte arazi üzerinde hem ağaçlar hem göller hem de yeşillik bulunuyor. Bunlarla bir arada de kendi yolumuzu açmak ve bulmak için tren raylarını gerçek bir biçimde yerleştirmeye çalışıyor ve hangi tarafa hakikat ilerleyeceksek de o orayı elimize alabiliyoruz. Bu kapsamda tren raylarının üzerine trenleri koyabiliyor ve böylelikle bunların ilerlemesine sağlayabiliyoruz.

Oyunda evvelce çocukluğumuzda oynadığımız bir yapı bizlere aktarılıyor. Hasebiyle burada kendi raylarımızı dizebileceğimiz ve birleştirebileceğimiz bir sunum gerçekleştiriliyor. Bunlarla bir arada de istediğimiz formda birleştirdiğimiz rayların üzerine trenleri koyabilir ve onların gidişatını izleyebiliyoruz. Hasebiyle oyunda eğlenceli ve ilgi cazibeli bir yapı bizlere aktarılıyor ve tıpkı vakitte renkli bir dünya içerisinde kendimize bulabiliyoruz. Renkli grafiklerle ve sanat tarzı ile bir arada karşımıza çıkmaya hazırlanan oyunda birtakım noktalarda bizlere yardımcı olacak temel rehber noktaları bulunuyor. Bunun dışında elimize aldığımız kitapla birlikte de yani bu kılavuzla bir arada farklı rayları elimize alabilir ve neyin nasıl yapılacağını burada görebiliyor ve okuyabiliyoruz. Hasebiyle bu elimizdeki temel rehber kılavuz epeyce kıymet arz ediyor.
Sıcak ve renkli dünyada yer aldığımız oyunda seyahatimiz boyunca bizi güzel tutacak ve rahatlatacak bir içerik bulunuyor.

Oyunda rastgele bir vakit hududu yahut puan bulunmuyor. Münasebetiyle oyunda istediğiniz formda ilerleyebiliyor ve rahatlatıcı bir tecrübenin keyfini çıkartabiliyorsunuz. Oyunda çabuk etmeniz gereken bir durumda bulunmadığından ötürü burada oyuncular artlarına yaslanarak istedikleri formda kendi bölgelerini şekillendirebiliyorlar. Çabuk etmediğiniz ve rahatlatıcı bir tecrübeyle ilerleyebildiğiniz için oyunda kendi hızınızla bir arada oyun oynayabiliyor ve isterseniz saatler boyunca bekleyebilirsiniz. Hasebiyle bu da sahiden hoş bir içeriğin bizlere sunulacağının göstergesidir. Bunun dışında kendi çalışmalarımızı oluşturabileceğimiz bir yapı bizlere sunuluyor ve tıpkı vakitte kendi yaratıcılığımızı oyunda kullanarak farklı sistemleri buraya getirebiliyoruz. Başka taraftan bu çalışmaları farklı arkadaşlarla birlikte paylaşabiliyor ve onların da bu kurduğunuz ray sistemine yorumlarını görebiliyorsunuz.

Rahatlatıcı bir tecrübeyle birlikte atılacağımız bu üretimde renkli grafiklerin olduğunu söyleyebilirim. Burada boş vakitlerinizi değerlendirebileceğiniz ve başınızı rahatlatabileceğiniz bir yapı bizlere aktarılıyor. Birebir vakitte art planda bir müzik açabileceğiniz ve sırtınızı yaslayabileceğiniz bir yapı ile birlikte de oyundaki yerinizi alabiliyorsunuz. Büsbütün rahatlatıcı ve anılara geri dönebileceğiniz bir yapının burada olduğunu aktarabilir ve geliştirici takımın belirttiğine nazaran oyunda hakikaten de ilgi alımlı ayrıntıların bizlere sunulacağını aktarabiliriz.

Oyunda öteki taraftan kendi bölgemizi kendimiz planlayabiliyor ve tasarlayabiliyoruz. Bunun dışında bu harita üzerine yani masa üzerine kendi çiftliğimizi kurabiliyor, sağa sola yanlışsız balyalar atabiliyor, çadırlar kurabiliyor, çiftlik kurmak için çiftlik kısımları yerleştirebiliyor, etrafa çitler koyabiliyor, tavukları buraya konumlandırabiliyor ve daha fazlasını gerçekleştirebiliyoruz. Olay içerisinde boş uygulama alanının her bir kısmını dilediğimiz biçimde doldurabiliyor ve kendi yaratıcılığımızı burada geliştirebiliyoruz. Çok çeşitli seçeneklerle birlikte yer aldığımız oyunda istediğimiz biçimde kendimizi söz edebiliyor ve araziyi istediğimiz şekilde dekore edebiliyoruz. Hasebiyle oyunda sahiden de ilgi alımlı ayrıntıların bizlere sunulacağını söyleyebiliriz.

Oyunda bir yere bir şeyler yerleştirdikten sonra o objeyi hareket ettirmek için elbette basılı tutabiliyor ve ağaçları hareket ettirerek farklı noktalara gerçek taşıyabiliyoruz. Arazi şahsî bir alan olarak kendiniz tasarlayabiliyor ve vakitte geriye giderek çocukluğumuza dönebiliyoruz. Nostaljik bir kıssa yaşayabileceğimiz, rahatlayabileceğimiz ve dilediğimizi buraya yerleştirebileceğimiz üretimde büyüleyici bir sanal gerçeklik tecrübesi elde edebiliyor ve trenler diyarında ivedinin ve gerilimin olmadığı bir devirde yaşayabiliyoruz. Oyunda yer aldığımız mühlet boyunca elbette her bir objeyi hareket ettirebiliyor, kendimize nazaran ayarlayabiliyor ve istediğimiz formda istikamet verebiliyoruz. Hangi tarafa baktırmak istiyorsak o istikamete hakikat çevirebiliyor ve böylelikle objelere dilediğimiz halde yerleştirebiliyoruz.

İlgi cazibeli ayrıntılarla ve içeriklerle bir arada karşımıza çıkmaya hazırlanan bu üretim şu anda Steam sayfası açık durumda. Dilerseniz Steam sayfası üzerinden istek listenize ekleyebilir ve çıkış yaptığı gün bir bildirim alabilirsiniz. Bunun dışında tekrar bu stil oyunlardan hoşlanıyorsanız ve kendinizi nostaljik bir kıssaya adım atmak istiyorsanız ve birebir vakitte çocukluğunuza geri dönmek istiyorsanız bu oyuna bir göz atabilir ve bir talih verebilirsiniz.

Ek olarak oyunun yeniden Steam sayfası üzerinde bir demo sürümü bulunuyor. Bu demo sürümü sayesinde oyunun bir kısmını fiyatsız bir halde deneyimleyebiliyor ve oyunun nasıl bir yapıya sahip olduğunu görebiliyorsunuz. Böylelikle oyunu satın alıp almayacağınızı yahut ekleyip eklemeyeceğinize de karar verebiliyorsunuz. Oyunun yalnızca sanal gerçeklik başlıklarıyla bir arada oynanabileceğini tekrar hatırlatalım. Münasebetiyle sanal gerçeklik olmadan ne yazık ki bu oyunu deneyimleyemiyor ve oynayamıyorsunuz.

Halkalı Merkez PlayStation Cafe sitesinden daha fazla şey keşfedin

Subscribe to get the latest posts sent to your email.